Ο Χειμώνας τελειώνει: Ώρα για έλεγχο και service (μόνο για τους πελάτες μας!)

Το τμήμα after sales της εταιρίας «Τζάκια Αλέξανδρος» δημιουργήθηκε το 2009 με σκοπό την υποστήριξη των πελατών σε τεχνικά ζητήματα όπως επίσης και για την συντήρηση όλων των προϊόντων που διαθέτει: ενεργειακά τζάκια αέρα και νερού, σόμπες και λέβητες ξύλου και πέλλετ κλπ.

Φθάνοντας στο τέλος του ο φετινός χειμώνας, σας στέλνουμε αυτή την ειδοποίηση και μέσω email, το οποίο σκοπό έχει να σας ενημερώσει για την αναγκαιότητα συντήρησης του μηχανήματος και της καμινάδας, ούτως ώστε η καινούργια σαιζόν να μας βρει όλους έτοιμους και χωρίς προβλήματα. Οι εργασίες συντήρησης θα πραγματοποιηθούν από 01/06 έως 31/08. Θα ήταν φρόνιμο η συντήρηση να γίνει μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα διότι από Αύγουστο μέχρι Δεκέμβριο, που είναι η αιχμή της δουλειάς, πολύ πιθανόν να μην μπορέσουμε να σας εξυπηρετήσουμε λόγω φόρτου εργασίας. 

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΜΙΝΑΔΑΣ ΤΖΑΚΙΟΥ

Ο καθαρισμός της καμινάδας θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά τη σαιζόν για χρήση μέχρι 5.000 kg ξύλου ή κάθε δύο τρεις μήνες για όσους ξεπερνούν τους  2 τόνους μηνιαία και συνολικά 8-12 τόνους ξερού ξύλου ανά σαιζόν. 

Αν η καμινάδα δεν καθαριστεί με βούρτσα η οποία θα απομακρύνει κάπνα και πίσσα από τα τοιχώματά της, υπάρχει πρώτον ο κίνδυνος φραγής με αποτέλεσμα μέρος των καυσαερίων να εισέρχεται στο χώρο και δεύτερον ο κίνδυνος αυτανάφλεξης των υλικών που κολλούν στην καμινάδα, κίνδυνοι που μπορούν να συμβάλλουν ακόμα και σε πυρκαγιά. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ο καθαρισμός της καμινάδας δεν επιτυγχάνεται με χημικά καθαριστικά τα οποία διαβρώνουν την καμινάδα και τα οποία δεν κάνουν ολικό καθαρισμό).

Σε χώρες οι οποίες έχουν μακροχρόνια παιδεία στη χρήση στερεών καυσίμων και αντίστοιχη νομοθεσία, ο καθαρισμός της καμινάδας συνδέεται με την ασφάλεια του σπιτιού. Αν δηλαδή ο χρήστης δεν έχει απόδειξη καθαρισμού καμινάδας, η ασφαλιστική εταιρία δεν του παρέχει κάλυψη σε περίπτωση ατυχούς συμβάντος.

Δεν χρειάζεται να τρομάζουμε, απλά το μόνο που χρειάζεται είναι τακτικός καθαρισμός.

ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΛΕΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΜΙΝΑΔΕΣ; 

Ακόμη και με μια ενεργειακή εστία η οποία συντελεί σχεδόν τέλεια καύση, υπάρχουν ελάχιστα μεν αλλά άκαυστα στοιχεία. Κατά τη διάρκεια  της καύσης τα καυσαέρια παρασέρνουν αυτά τα στοιχεία τα οποία καθώς ανεβαίνουν πέφτει η θερμοκρασία τους, υγροποιούνται και δημιουργούν κρεόζωτο, μια μορφή πίσσας η οποία επικάθεται στα τοιχώματα. Όσο πιο στεγνά είναι τα ξύλα και όσο πιο μονωμένη είναι η καμινάδα σε συνάρτηση με μια καλή εστία, τόσο λιγότερη είναι η δημιουργία κρεόζωτου. Συμβαίνει και το αντίστροφο. Υγρά ξύλα με αμόνωτη καμινάδα και κακής ποιότητας καύση είναι ο χειρότερος συνδυασμός. 

Εφόσον ήδη έχετε από εμάς μια εστία με πολύ υψηλή ποιότητα καύσης, σας λείπουν μονο δύο πράγματα για μια ασφαλή, οικονομική και ευχάριστη χρήση. Πρώτον στεγνό ξύλο, το οποίο είναι καλό να προμηθεύεστε την άνοιξη και δεύτερον να φροντίζετε το μηχάνημα και την καμινάδα όπως φροντίζετε το αυτοκίνητό σας για να μην σας μείνει στο δρόμο ή όπως φροντίζετε τον εαυτό σας για να είστε δυνατοί και υγιείς 

Επικοινωνήστε μαζί μας για κάθε απορία με το τμήμα πωλήσεων στο email sales@alexandrostzakia.gr και στο τηλέφωνο 2310-327261 και 2310-327265/ 6 γραμμές.

ΣΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΛΕΒΗΤΕΣ ΠΕΛΛΕΤ

Οι σόμπες πέλλετ αέρα ή και καλοριφέρ (νερού) είναι μηχανήματα  θέρμανσης τα οποία χρειάζονται σωστή συντήρηση και καθαρισμό. Η τακτική τους συντήρηση είναι η απομάκρυνση της στάχτης από το χώρο καύσης και μέσα από τον καυστήρα, τον οποίο ο κάθε πελάτης αναλόγως τη χρήση καθαρίζει κάθε μία έως τρεις μέρες. Επίσης ο καθαρισμός του πρώτου ταφ κάθε ένα μήνα περίπου.  Η γενική συντήρηση του μηχανήματος είναι απόλυτα αναγκαία κάθε τέλος σαιζόν για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς προβλήματα  και τα επόμενα χρόνια.

Επίσης είναι αναγκαίος όρος για την εγγύηση του μηχανήματος, που ισχύει για δύο  χρόνια., με βάση την ημερομηνία τιμολογίου. 

Το πρώτο service είναι υποχρεωτικό να γίνει από εξειδικευμένο τεχνικό της εταιρείας. Οι πελάτες οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν μόνοι τους τα επόμενα service μπορούν να παρίστανται την ώρα που γίνεται το service για να τους επισημανθεί ο τρόπος και τα σημεία που πρέπει να καθαριστούν όπως και η ηλεκτρονική λειτουργία των μηχανημάτων. 

Στο σημείο αυτό θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι θα υπάρχουν ορισμένες ερωτήσεις για τη λειτουργία, το καύσιμο και άλλα σχετικά δεδομένα της σόμπας, σχετικά με τη λειτουργία της,  για την βάση δεδομένων που είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε. Για περιοχές εκτός Θεσσαλονίκης τα ραντεβού δεν θα έχουν την ευελιξία μεταβολής ή ακύρωσης, εκτός κι αν ειδοποιηθούμε τρεις εργάσιμες μέρες πριν το προγραμματισμένο service. Τα service θα πραγματοποιούνται γενικά από Δευτέρα έως και το Σάββατο, όχι Κυριακές. 

Επίσης ο καθαρισμός του τμήματος της καμινάδας συμπεριλαμβάνεται και πραγματοποιείται ταυτόχρονα με τα service στα μηχανήματα πέλλετ. Θα πρέπει να έχετε φροντίσει για την εύκολη πρόσβαση σ αυτήν και να ενημερώνετε για τυχόν ιδιαιτερότητες στην κατασκευή και πρόσβαση της καμινάδας. 

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΜΙΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΈΛΕΓΧΟΣ ΕΣΤΙΑΣ ΞΥΛΟΥ

1) Καθαρισμός καμινάδας

2) Αφαίρεση των ανακλαστήρων (κόφτρες) και καθαρισμός του άνω μέρους της εστίας

3) Καθαρισμός στα σημεία εισόδου του αέρα καύσης

4) Έλεγχος στεγανότητας καμινάδας και εστίας

5) Αλλαγή σε κεραμικά κορδόνια (το κόστος στα κορδόνια δεν συμπεριλαμβάνεται, το οποίο είναι 4-7ευρώ το τρέχον μέτρο αναλόγως της εστίας)

6) Οπτικός έλεγχος ηλεκτρικού κυκλώματος (αν υπάρχει βεντιλατέρ) 

7) Γενικός έλεγχος κατάστασης εστίας και πόρτας και λίπανση με ειδικό λιπαντικό

Αν κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει πάρει φωτιά η καμινάδα ή εντοπίσατε διαρροές καπνού από την καμινάδα, ζητήστε να γίνει επιπλέον έλεγχος με τηλεσκοπική κάμερα (χρεώνονται extra 20 euro)

Στην περίπτωση κατά την οποία στην φάση καθαρισμού προκληθεί μετατόπιση λόγω κακής τοποθέτησης ή αποκόλληση και τρύπημα καμινάδας (κυρίως για σωλήνες σπιράλ κακής ποιότητας ή σε σωλήνες γαλβανιζέ) καμία ευθύνη δεν επιβαρύνει την εταιρία και καμία απαίτηση για δωρεάν αποκατάσταση της βλάβης δεν υφίσταται. Η παραπάνω παράγραφος δεν ισχύει για τζάκια που έχουν κατασκευαστεί εξ’ολοκλήρου και τοποθετηθεί από την εταιρία Τζάκια Αλέξανδρος. Ισχύει για καθαρισμούς που θα πραγματοποιηθούν σε τζάκια που δεν έχουμε εμείς εγκαταστήσει άρα δεν γνωρίζουμε τον τρόπο και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΤΗΣΙΟ SERVΙCE ΓΙΑ ΣΟΜΠΕΣ ΠΕΛΛΕΤ

1. Καθαρισμός όλων των σημείων που διέρχονται καυσαέρια στο χώρο καύσης, στη διαδρομή προς τα έξω και στο μοτέρ προώθησης των καυσαερίων

2. Έλεγχος ηλεκτρικής αντίστασης 

3. Έλεγχος ηλεκτρικών εξαρτημάτων 

4. Έλεγχος ηλεκτρονικών εξαρτημάτων (γενικά)

5. Οπτικός έλεγχος ηλεκτρονικού κυκλώματος και συστημάτων ασφαλείας 

6. Έλεγχος τροφοδοσίας, κοχλία και μοτέρ κοχλία

7. Έλεγχος θαλάμου καύσης και των εξαρτημάτων του, κόφτρες κτλ

8. Αλλαγή στα κεραμικά κορδόνια (μόνο αν έχουν φθαρεί) Οι σόμπες με αγορά τιμολογίου το 2011 και 2012 δεν έχουν extra χρέωση στα κορδόνια., αλλιώς είναι € 10 στην κάθε σόμπα

9. Έλεγχος στεγανότητας σε σόμπα και σωλήνες καυσαερίων

10. Καθαρισμός ταφ-καμινάδας (αν είναι απαραίτητο)

11. Ρύθμιση παραμέτρων καύσης

12. Έλεγχος αέρα καύσης

13. Μέτρηση καυσαερίων και απόδοσης του μηχανήματος

14. Κατά τη διάρκεια του service θα γίνει αναφορά σε τυχόν παραλείψεις στην κατασκευή καμινάδας (σε περίπτωση που η εγκατάσταση έγινε από τον ίδιο τον χρήστη)

15. Αναλυτική καταγραφή του service σε βιβλίο service και όλης της εγκατάστασης, συνοδευμένα από φωτογραφίες της σόμπας και της εγκατάστασης

Για τις σόμπες νερού(καλοριφέρ) θα γίνεται επιπλέον έλεγχος στα εξής σημεία:

Κατάσταση υδραυλικού κυκλώματος (οπτικός έλεγχος) 

Κατάσταση κυκλοφορητή

Έλεγχος στη βαλβίδα ασφαλείας και γενικά στα συστήματα ασφαλείας όπως δίοδη βαλβίδα, σύστημα ψύξης, τρίοδη βαλβίδα κτλ

Η αλλαγή θέσης στη σόμπα δεν νοείται service και χρεώνεται extra. Τυχόν απαίτηση για επαναβαφή σε σημεία που χτυπήθηκε η σόμπα κατά τη χρήση της , δεν εκτελείται στην διάρκεια του service, χρειάζεται συμφωνία με την εταιρία. Βλάβες που έχουν προκληθεί από κακή χρήση, δεν είναι στην εγγύηση όπως πχ βλάβη στον κοχλία από πίεση λόγω ύπαρξης μεταλλικού στοιχείου στο θάλαμο αποθήκευσης, ράγισμα ή σπάσιμο κρυστάλλου και άλλα. Όλα τα κρύσταλλα είναι κεραμικά για βαθμό αντοχής 750ο C. Μόνο σε περίπτωση χτυπήματος μπορεί ένα τζάμι να σπάσει. Στατιστικά για το χειμώνα 2011-2012 μόνο 2 σπασμένα τζάμια βρέθηκαν από τις 400 σόμπες που τοποθετήθηκαν. Αναλογικά και το χειμώνα 2012-2013 1 τζάμι σε 580 σόμπες. 

ΛΕΒΗΤΕΣ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΠΕΛΛΕΤ

Η ετήσια συντήρηση του λέβητα ξύλου έχει τον ίδιο σκοπό όπως και τα προηγούμενα είδη, την συνέχιση της λειτουργίας του μηχανήματος χωρίς προβλήματα και με τη μέγιστη οικονομία. Οι εργασίες συντήρησης για τον λέβητα ξύλου είναι οι εξής:

1. Καθαρισμός  της καμινάδας

2. Έλεγχος και καθαρισμός του ταφ

3. Έλεγχος στεγανότητας και επιδιόρθωση (δεν περιλαμβάνεται το κόστος σε κορδόνια ή ότι σχετικό χρειαστείτε)

4. Καθαρισμός όλου του εσωτερικού μέρους του λέβητα (χώρος καύσης, ανακλαστήρες, εναλλάκτης)

5. Πλήρης έλεγχος στα ασφαλιστικά στοιχεία (δίοδη βάνα, ψύκτρα, σκάστρες)

6. Έλεγχος κυκλοφορητή και τρίοδης βάνας

7. Έλεγχος και ρυθμίσεις του ηλεκτρικού κυκλώματος και του ηλεκτρονικού (για λέβητες ξύλου που έχουν βεντιλατέρ) 

8. Ο έλεγχος στο υδραυλικό κύκλωμα περιορίζεται μόνο από το λέβητα μέχρι τον κυκλοφορητή και την τρίοδη και όχι πιο πέρα όπως συλλέκτης, σώματα ηλεκτροβάνες κτλ τα οποία αφορούν τον εγκαταστάτη του κυκλώματος. Ακόμα κι αν η εταιρία Τζάκια Αλέξανδρος έχει αναλάβει την όλη διαδικασία, χρειάζεται να προηγηθεί συνεννόηση και συμφωνία

ΛΕΒΗΤΕΣ ΠΕΛΛΕΤ Ή ΒΙΟΜΑΖΑΣ

Η ετήσια συντήρηση σε αυτούς τους λέβητες περιλαμβάνει τις ίδιες εργασίες με τους λέβητες ξύλου και επιπλέον γίνονται τα εξής:

9. Γενικός έλεγχος καυστήρα και πλήρης καθαρισμός

10. Έλεγχος αντίστασης 

11. Έλεγχος ρυθμίσεων και πιθανή αλλαγή λογισμικού (αν κριθεί απαραίτητο)

12. Συλλογή δεδομένων από τον εγκέφαλο 

13. Έλεγχος συστήματος τροφοδοσίας 

 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα service γίνονται από πιστοποιημένο τεχνικό και όλη η διαδικασία υπάρχει και βασίζεται στην ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με την λειτουργία των σταθερών εστιών καύσης για θέρμανση κτιρίων και νερού» όπως αναρτήθηκε από το αρμόδιο υπουργείο στις 7/11/2011 με αριθμό πρωτοκόλλου οικ.189533. Το αντίστοιχο άρθρο είναι το 5. Μπορείτε να δείτε όλη την υπουργική απόφαση στο παρακάτω link.